15 09 2011

Mintininmutfağı arkadaşımızın gözünden güzel Eskişehirimiz

Mintininmutfağı arkadaşımızın gözünden güzel Eskişehirimiz |  görsel 1

Selamlar yeniden...

Görüşmeyeli çok oldu değil mi?Bu aralar nöbetleri arka arkaya aldım sanırım.Bol bol çalışıyorum.Nöbet çıkışlarında da bebeğimden uzakta geçirdiğim zamanın öcünü alırcasına onunla zaman geçirerek bu açığı kapatmaya çalışıyorum.Dün mesela Ümitköydeki arkadaşıma(oğlu,oğlumun sütkardeşi bu arada:)gezmeye gittik oğlumla.Gün boyu sütkardeşi ve ilk arkadaşı olan Poyraz'la inanılmaz keyifli zaman geçirdi bebeğim.Hatta uyumak bile istemedi Poyraz'dan ayrılacak diye o kadar yani:)Onu mutlu görmek tüm yorgunluğu aldı inanın bana:))

Neyse gelelim asıl konumuz olan Eskişehir gezimize...

Evet  resimde gördüğünüz yer Eskişehir...

Venedik değil...

Bu arada beni tanıyanlar Venedik'e olan aşkımı bilir.En çok görmek istediğim yerlerden biridir,hatta başında gelir.

Dünya gözüyle bir kez,görmek istediğim yerdir Venedik.Eh Venedik'e gidemedim ama Eskişehir de bu keyfi azıcıkta olsa yaşama fırsatı buldum.İnanılmaz hoş bir şehir.Görsel olarak şahane.Ulaşım mükemmel...Sanırım saymaya başlasam bitiremem o kadar...

Bayram tatilimizin sonuna doğru bir anda eşimin teklifiyle başladı,hep gitmek istediğim Eskişehir gezimiz.Cuma akşamı hazırlıklara başlayıp cumartesi sabahı arabamızla düştük yola.Eskişehir güzergahında keşfettiğimiz,inanılmaz hoş bir piknik ve mangal alanı olan Bademlik'te mola verdik.Ellerimizle hazırladığımız kahvaltılıklarımız ve çift termosla yanımıza aldığımız çayımızla şahane bir kahvaltı yaptık.Eşim kahvaltımızı hazırlarken,oğlumla inanılmaz keyifli dakikalar yaşadık.Kahvaltı sonrası yola devam kararının ardından toparlandık ve minik dinlencemize son verdik.

Eskişehir'de ilk durağımız Kentpark oldu.Güzel düzenlenmiş bir park.Ama Eskişehir'in inanılmaz sıcağı,parkı doyasıya gezmemize engel oldu.Kendimizi kapalı bir mekana atma gereği hissettiğimizden,Haller Gençlik Merkezine doğru yola koyulduk.

Şehir merkezinde olan Gençlik Merkezine,Eskişehir'e has olan Esbotla gitmeye karar verdik.

Bol müzikli,eğlenceli,alkışlı,oyunlu,Porsuk çayı üzerindeki yolculuğumuz  yaklaşık 15 dakika sürdü.Suda kocaman kocaman balıklar vardı renkli renkli.Hımm!esbotu yüzerek geçeceğine inanan sevimli bir köpeğin yüzme macerasına tanık olduk.Ben bu kadar hırslı köpek görmedim.Yol boyu gah yüzdü,gah karaya çıkıp koştu,köprü atladı,trafik ışığı geçti lakin peşimizi bırakmadı:))Çok güldürdü bizi çoook:)))

Esbottan tam bu noktada inip yürüyüşümüze devam ettik.Dilerseniz yine bu noktadan gondollara atlayıp en fazla 4 kişilik olan gondol sefasına çıkabiliyorsunuz.

Bu şehirde ulaşım sorunu yok.Esbotla gidebilir,tramvayı kullanabilir otobüs yada minibüsle gidebilirsiniz gitmek istediğiniz yere.Yine sırf değişik bir yolculuk olsun istiyorsanız,kiraladığınız bir gondola binebilir yada faytonla şehir turu yapabilirsiniz.

Yemek molasında Eskişehir'e özgü çiğbörek keyfi yaşayabilirsiniz.Papağan'da yemenizi öneriyorum.Göbeteyi tatmak istedim lakin hiç rastlamadım.Hala merak ediyorum açıkçası Eskişehir Göbetesini.Bir başka sefere gittiğimde muhakkak tatmak istiyorum.Yine balaban kebabını da deneyebilirsiniz.Ben cesaret edemedim beğenmezsem diye ama sizlere seçenek olsun diye yazayım istedim.Bence yeme-içme işleri de oldukça hesaplı.Ankaradan sonra çok uygun geldi bize bu şehir:)Bir de pahalı şehir derler Eskişehir için.Gerçi kiraların yüksek olduğunu duymuştum...

Eğer vaktiniz çoksa,yada alışveriş canavarlığınızı burada da sürdürmek isterseniz Esparkta gezebilirsiniz.Sanırım Eskişehir'in en büyük alışveriş merkezi Espark.Benim çok bi ilgimi çekmedi.Ben küçük şehirlerde büyük alışveriş mrkezlerine ilginin daha az olabileceğini düşünüyordum,Eskişehirde yanıldığımı farkettim.Tıka basa insan doluydu alışveriş merkezi.

Gezilebilecek,ancak gezincede bir çırpıda bitirilebilecek inanılmaz otantik bir yer,Haller gençlik Merkezi.

Eski bir hanı restore etmişler gibi geldi bana.İçinde ıncığıboncuğu-takısı-tokası minik minik dükkanlardan oluşan bir dolu hediyelik eşya alabileceğiniz yerleri mevcut.Halin bir kapısından girip diğerinden çıkabiliyorsunuz.Görülmesi gereken yerlerden biri.Ama ben çok daha büyük bir yer bekliyordum.Öyle gözünüzde çok büyütmeyin derim.Bir solukta gezebileceğiniz hoş bi mekan...

Gittik,gezdik,gördük...

Ben Eskişehiri beğendim açıkçası.

Uzun süre yaşarsam sıkılır mıyım? kestirmesi güç ama bana Ankara'dan daha fazla yaşanabilir bir şehir gibi geldi.

Hemen belirteyim ki;her ne kadar Ankara'nın boğucu kalabalığından ve koşuşturmalı günlük yaşantısından yorulmuş olsam da Ankara'nın benim için yeri ayrı.Burası bana;sevdiğim insanı,biricik oğluşumu,sevdiğim mesleği icra etme imkanını,huzuru,mutluluğu verdi.Birgün buradan gitsem dahi Ankara benim için hep özel kalacak belirteyim.

İşte böyle...

Ve burada Eskişehir gezi notlarıma son veriyorum...

Herşeyin gönlünüzce olmasını diliyorum...